Σύμφωνα με ανάρτηση στο προφίλ του Κυριάκου Βελόπουλου στο “Χ” (πρώην Twitter), η Ισπανία έχει αναβαθμίσει το στόλο των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Canadair ενώ η Ελλάδα “δεν πρόλαβε”.
ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ: Οι Ισπανοί πρόλαβαν και αναβάθμισαν τα καναντέρ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η τελευταία αναβάθμιση έλαβε χώρα το 1989 και δεν υφίσταται ως επιλογή από το 1990.
Τι ισχύει
Τα πρώτα Canadair CL-215, παραλήφθηκαν στις 8 Φεβρουαρίου 1971 από το Υπουργείο Γεωργίας της Ισπανίας και εντάχθηκαν στην 803η Μοίρα εκείνη την εποχή. Στις 3 Αυγούστου 1989, αναβαθμίστηκαν στη διαμόρφωση “Τ” με νέους κινητήρες (το 1990 σταμάτησε να προσφέρεται αυτή η έκδοση). Έκτοτε, δεν υπήρξε άλλη αναβάθμιση. Τον Ιούλιο του 2006, η Ισπανία απέκτησε το πρώτο CL-415. Η Ισπανία διαθέτει 14 CL-215T και 4 CL-415, που σήμερα επιχειρούν με την 43η Αεροπορική Πτέρυγα.
Η Ελλάδα ενδέχεται να είναι μαζί με άλλες 5 ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Κροατία), οι πρώτοι πελάτες της εταιρίας De Havilland Canada που θα παράξει τα νέα DHC-515.Τα πυροσβεστικά τύπου Canadair τα κατασκεύαζε η καναδική Bombardier. Η παραγωγή τους σταμάτησε, τα σχέδια και τα δικαιώματα παραγωγής τα πήρε η Viking Air, η οποία μαζί με κάποιες άλλες εταιρίες του ίδιου ομίλου μετονομάστηκε πρόσφατα σε De Havilland Canada (DHC). Η εταιρία αυτή έχει κάνει τα σχέδια για το επόμενο μοντέλο Canadair, το DHC-515, το οποίο όμως σήμερα δεν είναι σε παραγωγή και δεν υπάρχει. Μέχρι στιγμής δηλαδή, δεν έχει αγοραστεί από καμία χώρα. Η Ισπανία, όπως και οι υπόλοιπες χώρες που αναφέρθηκαν, είναι δυνητικοί μελλοντικοί αγοραστές των DHC-515.
Συνεπώς, δεν ισχύει πως οι Ισπανοί αναβάθμισαν τα Canadair τους και η Ελλάδα ολιγώρησε όπως υπαινίσσεται ο Κυριάκος Βελόπουλος. Η τελευταία αναβάθμιση έλαβε χώρα το 1989 και δεν υφίσταται από το 1990.